Kövess Facebook-on

Utolsó kommentek

HTML

TV2 - A Kiválasztott és a műsor következményei

2008.05.20. 15:59 | Damien White | Szólj hozzá!

A következő levelet a Szkeptikus Társaság elnökének, Vágó Istvánnak írtam és azt hiszem egyéb kommentet nem kell hozzáfűznöm, hogy miként vélekedem a műsorról és annak következményeiről.

























A LEVÉL:


Tisztelt Vágó István Úr!

Sokat gondolkoztam azon, hogy megírjam-e Önnek ezt a levelet, vagy sem, de végül úgy döntöttem, hátrányom nem fog származni belőle.

Először is engedje meg, hogy bemutatkozzam. A nevem Damien White és e művésznév alatt már sok száz embert varázsoltam el bűvész és mentál műsoraimmal, itthon és külföldön egyaránt. Azért írok Önnek, mert szeretném, ha egy szakmabeli véleményét meghallgatná és kommentálná, hogy vajon én tévedek-e, vagy sem. Lekötelezne figyelmével.

A téma természetesen a mentalizmus, a bűvészet és a manapság hőn ’szeretett’ műsor, a Kiválasztott. Bevallom, mikor meghallottam, hogy Uri jön és itthon is csinál egy mentál műsort, először örültem neki, végre a tv-ben is láthatok egy kis bűvészetet, mentalizmust, de így utólag már nem repesek az örömtől, mert ez az egész többet ártott, mint használt. Igazság szerint, azt, hogy mennyire ártott ez a dolog, csak mi bűvészek érezzük igazán, akik tényleg arra használjuk tehetségünket, hogy szórakoztassunk, nem pedig, hogy nevetséges hazugságokkal áltassuk magunkat és másokat.

Én személy szerint a Kiválasztottban résztvevő bűvészek közt sokakat személyesen is ismerek és vannak köztük jó barátaim is, ezért ’ütött szíven’, amikor megláttam az első műsort és hallottam ezeket az ’ál’ meséket, amikkel felruházták szegényeket. Nem hiszem, hogy ők saját maguk találták volna ezeket ki, ez mind a show része volt szerintem. Furcsa, mert Amerikában például a show-ban szereplő versenyzőkre nem aggattak ilyen meséket, mindenki tudta, hogy bűvészek és illuzionisták lépnek fel.

Bevallom ezeken a meséken én csak röhögtem, olykor a bemutatott produkciókon is, de ez már más tészta. Amiről írni szerettem volna az, az a kellemetlen mellékhatása ennek a műsornak, amit nekünk bűvészeknek és mentalistáknak okozott.

Előadásaim során soha nem hirdettem, hogy természetfeletti képességeim vannak és nem is értem a Kiválasztottban miért mondták a versenyzőkre, hogy mentalisták, mivel ahogy ők be lettek állítva, az inkább volt parafenomén dolog, mint mentál. Teljes képzavar a TV2 részéről, na mindegy. Szóval műsoraimban és sose említettem, hogy természetfelettiek a képességeim és nem is kellett, hiszen ugyanezeket a trükköket úgy is élvezi a közönség, ha tudja, hogy trükk, és úgy is, ha azt hiszik, hogy az illetőnek tényleg van valami ereje, bár ez később inkább előtérbe kerül, mint maga a trükk.

A sajtó, a sok blog és internetes oldal és tulajdonosaik nem is sejtik, hogy milyen kellemetlenséget okoztak nekünk bűvészeknek és mentalistáknak, akik rendesen űzzük a szakmánkat, azzal, hogy egymás után leleplező és magyarázó írásokat és videókat mutattak be. Sokan azzal érvelnek, hogy az embereknek joguk van tudni az igazságot, de ez a módszer az igazság leleplezésére elég önző és nemtörődöm volt véleményem szerint. Képzelje magát a helyembe, aki hasonló (sőt, van hogy ugyanezeket a trükköket) mutatom be a közönség előtt (és teszem ezt már évek óta) és mindenki csak legyint egyet, mert ezt már látta, tudja, hogy működik stb.. Sajnos az utóbbi pár hétben kaptam ilyen legyintéseket, ami nagyon rosszul esett, mert a műsor és a sok leleplezés előtt még tátott szájjal bámultak, most pedig örülök, ha ’tapsot kapok’, persze idézőjelben.

Hogy érthető legyen a problémám, úgy fogalmazok, hogy jobban örültem volna, ha a titkaink továbbra is titkok maradnak, hogy ezzel ne rontsák az én és más hozzám hasonló kollégáim munkáját, viszont cserébe olyan előadásokat lehetett volna tartani, ahol mondjuk hivatásos bűvészek elmondják, hogy amit most fognak látni csak trükk és megismétlik azt, amit a Kiválasztottban látni lehetett. Ez ésszerűbb megoldás lett volna véleményem szerint és ezzel figyelembe lett volna véve más bűvészek sorsa is.

Remélem nem untattam levelemmel, csupán érdekelne, hogy Ön szerint mennyire van igazam és felajánlom bármikor a segítségemet ha trükköket akarnak leleplezni, csupán arra kérném Önöket, hogy ne a titkokat leplezzék le, hanem a csalókat, akik titkokat felhasználva hirdetik természetfeletti képességeiket!

Idejét köszönve, mély Tisztelettel:

Damien White

A bejegyzés trackback címe:

https://damienwhite.blog.hu/api/trackback/id/tr30478718

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása